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” आत्म वाद ” किस आचार्य का मत है?
“Ātmavāda” is the view of
राशि पुरुषोत्पत्ति और रोगोत्पत्ति मे मौद्गल्य परीक्षि का क्या मत है?
In the evaluation of Rāshi Purusha and Rogotpatti the view of Maudgalya Pāriksha is
आत्मा ही पुरुष और रोग उत्पति मे कारण है । – यह किस आचार्य का मत है?
“Ātma is responsible in the evaluation of Purusha and Roga” is said by
” यज्जःपुरुषीयमध्याय ” – किस चतुष्क मे आता है?
“Yajjah Purushīyādhyāya” comes under which chatushka
निम्न में से कौन आनूप मृगवसा में अहितम है?
Which of the following is most unsuitable Ānūpa Mruga vasā
जिन भावो की सम्पत्ति पुरूष की उत्पत्ति में कारण है , उन्हीं भावों की विपत्ति अनेक प्रकार के रोगो को उत्पन्न करती है , यह किसका मत है?
“The completeness of factors which are responsible for origin of purusha, the adversity of same factors is responsible for various illness” this is belief of
” पुरुषः षुरूषाद्रौर्गोरश्र्चः प्रजायते । पित्र्या मेहादयश्र्चोक्तारोगास्तावत्र कारणम् ।।” – यह किस सन्दर्भ मे कहा गया है?
“Purushah Purushādraurgauraschah Prajāyate | Pitryā Mehādyaschoktā Rogastwātra Kāranam” is said in the reference of
षडधातु से रोगों की उत्पति किस आचार्य ने मानी है?
Rogas are evaluated by Shadadhātu is said by hich Āchārya
प्राणियों और रोगों की उत्पति मे रस को कारण किस आचार्य ने माना है?
“Rasa is responsible for the evaluation of animals and rogas” is the view of
रज और तम से युक्त सत्व शरीर और रोगों की उत्पति मे कारण होता है – यह किस आचार्य का मत है?
“Satwa along with Raja and Tama is responsible for the evaluation of Sharīra and Rogas” is the view of